Критерії оцінювання
навчальних досягнень студентів з історії
При оцінюванні навчальних досягнень з історії
враховується:
-
рівень оволодіння історичними знаннями; знання
хронологічних меж періодів, найважливіших історичних подій і процесів;
визначення характерних суттєвих рис історичних явищ і подій;
-
рівень умінь групування (класифікації) фактів за
вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв’язків між подіями;
-
рівень оволодіння практичними уміннями та навичками
роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення студента щодо
історичної події, явища, діяча.
Всі види оцінювання навчальних
досягнень студентів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень студентів
|
І. Початковий
|
1 (2-)
|
Студент
називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні
об’єкти
|
2(2)
|
Студент називає декілька подій, дат, історичних постатей
або історико-географічних об’єктів; вибирає правильний варіант відповіді на
рівні «так - ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії
|
|
3(2+)
|
Студент двома-трьома простими реченнями розповісти про
історичну подію чи постать; впізнати її за описом; співвіднести рік зі
століттям, століття - з тисячоліттям ; має загальне уявлення про історичну
карту
|
|
ІІ. Середній
|
4 (3-)
|
Студент репродуктивно відтворює невелику частину
навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані у тексті
підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті
історико-географічний об’єкт
|
5(3)
|
Студент з допомогою вчителя відтворює основний зміст
навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні
дати; показувати на історичній карті основні місця подій
|
|
6(3+)
|
Студент самостійно відтворює
фактичний матеріал теми, давати стислу характеристику історичній постаті, встановлювати
послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та
текстовими джерелами історичної інформації
|
|
ІІІ. Достатній
|
7(4-)
|
Студент послідовно
і логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної
термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює
деякі ознаки явищ та процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх
легенди; використовує історичні документи як джерело знань
|
8(4)
|
Студент володіє навчальним матеріалом і використовує
знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує
описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові
зв’язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний
опис історичних об’єктів, використовуючи легенду карти
|
|
9(4+)
|
Студент оперує
навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти і формулює нескладні висновки,
обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичних
явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв’язки; синхронізує події у
межах курсу, аналізує зміст історичної карти
|
|
ІV. Високий
|
10(5-)
|
Студент використовує набуті знання для вирішення нової
навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить
аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує
відповіді учнів; порівнює і систематизує дані історичних карт; синхронізує
події вітчизняної та всесвітньої історії
|
11(5)
|
Студент володіє
глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні
судження, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової
періодизації історії
|
|
12(5+)
|
Студент
системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо
них; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її розв’язання; користується
джерелами інформації, аналізує та узагальнює її
|
Немає коментарів:
Дописати коментар